Zumba: 10 dalykų, ko tikėtis pirmąjį kartą?

Kiek anksčiau sutikdavau daugybę žmonių, kuriems žodis Zumba nesakė nieko daugiau nei keistas raidžių kratinys. Prabėgus eilei metų Zumba Lietuvoje įleido gilias šaknis ir dabar turi tūkstines gerbėjų armijas. Taigi, ko tikėtis pirmąjį kartą?

  1. Yra daugybė „Zumba“ užsiėmimų, todėl galite išsirinkti labiausiai patinkantį.

    Nepaisant to, kad pradžioje Zumbos treniruotėse daugiausia buvo lotynų Amerikos stiliaus muzika, dabar galite rasti užsiėmimų, kuriuose yra visų rūšių šokių melodijų. Mano mėgstamiausias stilius, kaip bebūtų – reggeaton! Ir ne tik muzika yra įvairi – rinkoje galite rasti skirtingų rūšių Zumba treniruočių tokių kaip: „Aqua Zumba“, „Zumba“ vaikams, „Zumba“ senjorams, „Zumba Toning“, „Zumba STEP“ ir t.t.

  2. Atraskite savo instruktorių(-ę).

    Zumba Lietuvoje gyvuoja nuo 2008m. Tad per ilgus metus šalyje, miestuose ir miesteliuose turime daugybę dirbančių licencijuotų trenerių ir instruktorių. Dažnai studijos ar sporto klubai, kuriuose vyksta užsiėmimai siūlo nemokamus pirmuosius užsiėmimus. Užsiregistruokite. Nueikite susipažinti bent su trim treneriais ir pajusite, kuris Jums patinka labiausiai. Visi treneriai yra be galo individualūs, turi savo stilių, darbo specifiką. Jeigu, kaip minėjau, man patinka reggeaton’as, kitam treneriui galbūt patinka flamenko. Taigi labai svarbu surasti savo trenerį, kuris bus Jūsų asmenybei priimtiniausias.

  3. Rankšluostis prakaitui ir vandens buteliukas – būtini Jūsų treniruočių partneriai.

    Zumba treniruočių metu tikriausiai prakaituosite daugiau nei įprastai ir gausiai. Labai svarbu išlaikyti hidrataciją, todėl Jums reikės išgerti vandens.

  4. Kai kurie žmonės žinos treniruotės eigą mintinai.

    Klientai dažnai tampa labai prisirišę prie konkrečių treniruočių ir mokytojo, todėl žino kiekvieną choreografiją taip pat gerai, kaip „Du gaidelius“. Gali būti net nuolatinių žmonių, kuriuos instruktorius šaukia vardu. Neleisk, kad tai tave gąsdintų! Atminkite, kad po kelių pamokų dėmesio centre galite būti ir Jūs … jei to norite.

  5. Praleisite kai kuriuos žingsnius… ir nebūsite vienintelis.

    Niekada nebuvau treniruotėje pas kolegas, kur man vienai nepažįstama choreografija. Ir, būkime sąžiningi – kartais kažkas gali būti su ja visiškai susipažinęs, bet dauguma treniruotės dalyvių nesistengia žingsnių mokytis tiesiog juos atkartodami. Jūsų tikslas nėra išmokti choreografijų, kaip įprastose šokių pamokose. Bet žinai ką? Tai visiškai gerai! Visa esmė – ateiti, gerai praleisti laiką ir prakaituoti. Norint i tai padaryti, Jums nereikia mokytis, užtenka sekti instruktorių.

  6. Jūs sunkiai dirbsite.

    Pirmoji pamoka su nauju instruktoriumi visada yra sunkiausia ne tik psichiškai, bet ir fiziškai. Kai neprisimenate, kokie judesiai laukia toliau, Jūs nuolat pertvarkote savo kūną, kad atsidurtumėte tinkamoje padėtyje, ir tam naudojamas visas raumenų skaičius, kurie retai mato dienos šviesą. Net jei nejaučiate įdedantys didelių pastangų, tikėtina, kad kitą dieną bent šiek tiek pajusite. Jums skaudės raumenis.

  7. Pasirodys visokie žmonės.

    Pamatysite ponias, pasipuošusias aprangomis su „Zumba“ logotipais, ir vaikinus (taip, tikrai!), kurie atėjo tiesiai iš sporto salės. Vidurinės mokyklos vyresnieji gali atsidurti šalia senjorų … gyvenime. Įvairovė yra dalis to, kas daro „Zumba“ tokią puikią! Tiesiog atsipalaiduokite.

  8. Jums teks priprasti prie treniruotės vedimo stiliaus.

    Jei esate įpratę lankyti tokią pamoką kaip step aerobika, kur instruktorius šaukia kiekvieną judesį, tikriausiai pastebėsite, kad Zumba yra šiek tiek kitokia. Choreografijos yra pagrįstos muzika, o ne nustatytu skaičiumi, todėl kiekvieną kartą, kai groja dainos „posmas“, atliksite tuos pačius judesius, o kiti veiksmai bus atliekami likusioje dainos dalyje. Ir instruktorė(-ius) gali arba gali nepasakyti balsu, kas bus toliau – ji(-s) gali signalizuoti ar ploti, todėl, mokydamiesi judesių, turėsite kuo daugiau į ją(jį) žiūrėti. Tačiau nepamirškite – jei praleidžiate žingsnį, tai rimtai nesvarbu.

  9. Žmonės „nusišypsos“!

    Viskas gerai, jei to nenori – niekas tavęs neprivers priverstinai šūkauti, klykti ar ploti ir pan. Tačiau žinokite, kad tai įvyks aplink Jus, taigi, jei norite prisijungti, pirmyn! Išliekite emocijas!

  10. Pamatysite, kad šypsotės kaip kvailys.

    Šių užsiėmimų linksmybės yra užkrečiamos, ir aš niekada neišėjau iš klasės nesišypsodama taip stipriai. Žmonės paprastai eina pasiruošę gerai praleisti laiką ir palieka savimonę prie durų, todėl tai yra saugi erdvė, kurioje tikrai galite atsipalaiduoti taip, kaip jums atrodo geriausia.

 

Tačiau neapsigaukite, kalbėdami apie visas linksmybes, „Zumba“ programa tikrai yra treniruotė. Gausite gerą prakaito dozę ir endorfinų pliūpsnį. O kaip dėl raumenų skausmo, kurį jausite kitą dieną? Geriausias priešnuodis tam yra – kita Zumba treniruotė!

Patiko straipsnis?

Share on facebook
Pasidalinti Facebook
Share on linkedin
Pasidalinti LinkedIn

Rašyti komentarą